Het uniform

Scouting St. Joris Leeuwen hanteert een eigen uniform. Dit uniform bestaat uit een groene trui voor in de winter en voor in de zomermaanden hebben we een geel t-shirt. Hierbij hoort ook nog een das en een dasring.

Hiermee wijken wij van de uniformen die Scouting Nederland hanteert. Waarom doen we dit zult u zich afvragen. De reden is simpel, wij willen u, ouder, niet op extra kosten jagen. Want binnen Scouting Nederland heeft iedere speltak zijn eigen uniform. Dit zou dus betekenen dat zodra uw kind overvliegt (overgang van de ene naar de andere leeftijdsgroep) naar een andere speltak er ook een ander uniform aangeschaft zou moeten worden. Dit zou een dure aangelegenheid worden.

Uitzondering op deze regel vormen de explorer´s. Zij hebben wel een eigen uniform.
Tijdens gezamelijke uitstapjes/activiteiten met de speltak of met de hele groep zal dit uniform gedragen worden.

Bestelmomenten voor dit uniform verschilt per speltak. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de leiding van de speltak.

Hoe bestel ik een uniform en wat zijn de kosten.

Het bestellen van een uniform kan door het formulier dat u vind in de downloads. Geef het ingevulde formulier aan de leiding van de desbetreffende speltak. Van de leiding krijgt u te horen naar welk rekeningnummer u de betaling kunt doen.

Voor het bestellen van een uniform voor de explorers kunt u hier klikken.

could not open XML input