Bevers

Bij scouting heten kinderen van vijf en zes jaar bevers. Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen.

Het Dorp Hotsjietonia
Het dorp Hotsjietonia is de plaats waar de Bevers van Scouting Nederland spelen.

In het Dorp Hotsjetonia vind je allemaal verschillende huizen. Hier wonen de dorpsbewoners van het dorp. Je vindt er Professor Plof en Rozemarijn, Rebbel en Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre Stroom en Steven Stroom, Keet Kleur en Fleur Kleur en Noa. Stuiter is meestal te vinden op het speelveld, maar vaak is hij ook op stap met een van de dorpsbewoners. Sinds kort komen er elke zaterdag Bevers spelen in het dorp Hotsjietonia.

In Hotsjietonia vind je acht activiteitengebieden. De huizen van de bewoners staan in bepaald activiteitengebied. In het midden van het dorp vind je een dorpsplein met een vlaggenmast. Dit is het activiteitengebied Samenleving. Rondom dit dorpsplein vind je de andere activiteitengebieden.
In het noorden bijvoorbeeld ligt het bos waar Bas Bos en Rebbel wonen. Een ideale plek voor buiten activiteiten (Buitenleven)! Aan de rand van het dorp stroomt ook een rivier; hier ligt de boot van Sterre en Steven aangemeerd. Sterre en Steven kunnen gemakkelijk wegvaren met de boot; dan kom je op andere locaties (Internationaal).

Vlakbij de boot staat het huis van Stanley Stekker. Hier is plek genoeg om Uitdagende Scoutingtechnieken te doen. Ten zuiden van het dorpsplein vind je Expressie. Waar anders kun je dat doen dan bij het huis van Keet en Fleur Kleur? Helemaal aan de linkerkant van het dorp vind je het spelveld. Balkjes om op te lopen, een klimhuis om in te klimmen en af te glijden en natuurlijk gras, ideaal voor actieve Sport & Spel activiteiten.

Noa hoort bij het activiteitengebied Identiteit. Hier kun je weer even bij jezelf komen of je verjaardag vieren. Met professor Plof in de buurt is het soms een beetje gevaarlijk, Rozemarijn let goed op de kinderen. Hier kun je een programma doen rondom Veilig & Gezond.

Bij onze Scouting doen de Bevers wekelijks activiteiten aan de hand van deze activiteitengebieden.

Klik hier om een kijkje te nemen in het Dorp van Hotsjietonia

De Bever-leiding in 2021/2022:

Petra Van Havere (Teamleidster)
Fleur Kusters (Penningmeester)
Linda Damhuis