Explorers

Als je 14 jaar bent, ben je klaar om bij de explorspeltak te komen. De explorers zijn een groep jongeren die onder begeleiding op scouting wekelijks samenkomen. Hierbij ben je welkom tot je 18 bent, en krijg je de gelegenheid om uit te groeien tot iemand die zelf programma’s en activiteiten kan organiseren. Onze speltak heeft een eigen bestuur en eigen commissies, die geheel uit explorers bestaan. Leden van het bestuur en van de commissies worden door de explorers zelf gekozen.

Vanaf de explorers is de traditionele scouting trui afgeschaft als uniform. Hier draagt iedereen een brique (oranje) blousse met de scouting das. Omdat de explorers verder op kamp gaan dan de andere groepen, organiseren ze acties om dit mede te financieren.

Programma’s die wij zoal doen zijn: Hikes en droppingen, teamspelen, technieken leren, film kijken, kampvuur stoken… kortom eigenlijk alles wat de leden van de explorers zélf willen.

Explorer begeleiding in 2021/2022:

Romina Heijligers (Teamleider)
Roel Sonnemans